Dołącz do czytelników
Brak wyników

WETERYNARYJNE ABC

28 lutego 2019

NR 1 (Luty 2019)

Jak budować pozytywny wizerunek kliniki weterynaryjnej?

0 133

Spójny wizerunek poradni weterynaryjnej wzbudza zaufanie klientów, buduje określone wyobrażenie o klinice i pozytywne skojarzenia.

Najważniejsze są oczywiście relacje z klientami, ale bardzo istotny jest także spójny wizerunek gabinetu, ponieważ buduje zaufanie i pozytywnie wpływa na decyzje opiekunów o skorzystaniu z usług. Poza tym powoduje, że gabinet jest odróżniany od innych. W marketingu istnieje hasło: „Wyróżnij się lub zgiń”. Współcześnie odbiorców zalewają informacje o usługach weterynaryjnych w różnych kanałach przekazu (reklamy, ogłoszenia, banery). Wygrywają te, które grupa docelowa rozpoznaje na pierwszy rzut oka i o których ma dobre zdanie. 

Emocje w gabinecie

Warto przypomnieć sobie usługi firm, o których ma się
dobre zdanie, i zastanowić się, jakie cechy wpływają na to, że ma się pozytywne wyobrażenie o firmie i tym, co oferuje. A teraz można pomyśleć o tych, które do siebie zniechęciły. Co spowodowało negatywne nastawienie? Są także firmy bezbarwne i nijakie, czasami korzysta się z ich usług, jeśli nie można skorzystać z tych ulubionych. Dlatego warto pomyśleć i wypisać, jakie można podjąć działania na rzecz budowania pozytywnego wizerunku własnego gabinetu weterynaryjnego wśród swoich klientów. 
Trzeba pamiętać, że na wizerunek gabinetu wpływają wszystkie emocje, jakie wywołuje on u swoich odbiorców. Na te emocje składają się sposób komunikacji z klientami i ich pupilami, jego werbalna i niewerbalna strona, stroje służbowe, oznakowanie gabinetu, wystrój wnętrza i zewnętrzna estetyka budynku, strona graficzna przekazów marketingowych i reklamowych, czytelność strony internetowej, obecność w mediach społecznościowych i forach internetowych.
Dlatego ważne jest, aby nawet niewielki gabinet weterynaryjny miał spójną identyfikację wizualną. To wszystko ma na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku przychodni i odróżnienia jej od konkurencji i tym samym zapewnienia jej rozpoznawalności wśród klientów. Dotyczy to zarówno jej nazwy, logo, ulotek, banerów, strony internetowej, wizytówek, jak i uniformów pracowników. Można zadać pytanie, dlaczego warto inwestować swój czas i pieniądze w spójny wizerunek firmy? Badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Inst...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Roczną prenumeratę multimedialnego czasopisma weterynaryjnego VetTrends
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • Filmy, szkolenia, zdjęcia i prezentacje jako uzupełnienie treści wydań
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy