Dołącz do czytelników
Brak wyników

WETERYNARYJNE ABC

28 lutego 2019

NR 1 (Luty 2019)

Jak budować pozytywny wizerunek kliniki weterynaryjnej?

0 182

Spójny wizerunek poradni weterynaryjnej wzbudza zaufanie klientów, buduje określone wyobrażenie o klinice i pozytywne skojarzenia.

Najważniejsze są oczywiście relacje z klientami, ale bardzo istotny jest także spójny wizerunek gabinetu, ponieważ buduje zaufanie i pozytywnie wpływa na decyzje opiekunów o skorzystaniu z usług. Poza tym powoduje, że gabinet jest odróżniany od innych. W marketingu istnieje hasło: „Wyróżnij się lub zgiń”. Współcześnie odbiorców zalewają informacje o usługach weterynaryjnych w różnych kanałach przekazu (reklamy, ogłoszenia, banery). Wygrywają te, które grupa docelowa rozpoznaje na pierwszy rzut oka i o których ma dobre zdanie. 

Emocje w gabinecie

Warto przypomnieć sobie usługi firm, o których ma się
dobre zdanie, i zastanowić się, jakie cechy wpływają na to, że ma się pozytywne wyobrażenie o firmie i tym, co oferuje. A teraz można pomyśleć o tych, które do siebie zniechęciły. Co spowodowało negatywne nastawienie? Są także firmy bezbarwne i nijakie, czasami korzysta się z ich usług, jeśli nie można skorzystać z tych ulubionych. Dlatego warto pomyśleć i wypisać, jakie można podjąć działania na rzecz budowania pozytywnego wizerunku własnego gabinetu weterynaryjnego wśród swoich klientów. 
Trzeba pamiętać, że na wizerunek gabinetu wpływają wszystkie emocje, jakie wywołuje on u swoich odbiorców. Na te emocje składają się sposób komunikacji z klientami i ich pupilami, jego werbalna i niewerbalna strona, stroje służbowe, oznakowanie gabinetu, wystrój wnętrza i zewnętrzna estetyka budynku, strona graficzna przekazów marketingowych i reklamowych, czytelność strony internetowej, obecność w mediach społecznościowych i forach internetowych.
Dlatego ważne jest, aby nawet niewielki gabinet weterynaryjny miał spójną identyfikację wizualną. To wszystko ma na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku przychodni i odróżnienia jej od konkurencji i tym samym zapewnienia jej rozpoznawalności wśród klientów. Dotyczy to zarówno jej nazwy, logo, ulotek, banerów, strony internetowej, wizytówek, jak i uniformów pracowników. Można zadać pytanie, dlaczego warto inwestować swój czas i pieniądze w spójny wizerunek firmy? Badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Instytutu Badawczego Randstad pokazują, że aż 94% przedsiębiorców widzi związek między pozytywnym wizerunkiem a osiąganymi wynikami finansowymi. 
Poradnie, kliniki czy gabinety weterynaryjne bywają różne – jedne bardziej, inne mniej przestronne, w osobnych budynkach lub stanowiących część innych, mające wiele gabinetów lub jeden, małą lub dużą poczekalnię, recepcję lub jej brak. Trzeba pamiętać, że bardzo istotną rolę odgrywa sama aranżacja przestrzeni, która wpływa na emocje nie tylko właścicieli i ich zwierząt, ale także pracującego tam personelu. Stereotypowo poradnia medyczna kojarzy się ze sterylnością, jasnym, jaskrawym światłem jarzeniowym, metalowymi szafkami, czyli ogólnie rzecz biorąc ze środowiskiem nieprzyjaznym, w którym można poczuć się wyobcowanym. Do gabinetu weterynaryjnego klienci przychodzą zazwyczaj, gdy z ich podopiecznymi dzieje się coś złego, zatem są poddenerwowani, niespokojni. Dodatkowo, jeśli przychodnia nie będzie zaprojektowana w sposób przyjazny dla oka, to zamiast ukojenia, stres będzie się utrzymywał lub nawet wzrośnie. Oczywiście jest wiele wytycznych formalnych, które powinien spełniać profesjonalny gabinet weterynaryjny. Ma być komfortowy i funkcjonalny przede wszystkim dla personelu. Co jednak warto wziąć pod uwagę, chcąc wzbudzać pozytywne emocje w kontekście aranżacji przestrzeni? 

Aranżacja gabinetu

Ważna jest kolorystyka. Bia...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Roczną prenumeratę multimedialnego czasopisma weterynaryjnego VetTrends
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • Filmy, szkolenia, zdjęcia i prezentacje jako uzupełnienie treści wydań
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy